بازديد جمعي از مسئولين از تاسيسات فاضلاب شهري يزد

یزدفردا "به منظور آشنايي با سيستم تصفيه فاضلاب در شهر يزد معاون عمراني و مدير كل دفتر فني استانداري،مدير كل محيط زيست، مدير عامل شركت آبفا و جمعي ديگر از مسئولين يزد از تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد و همچنين عمليات پروژه هاي در حال اجراي آن بازديد كردند.
محمدرضا محمدي مدير عامل آبفاي استان يزد با اشاره به ظرفيت 75 هزار نفري تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد گفت:ساخت مدول اول تصفيه خانه جديد به روش SBR لجن فعال از ارديبهشت ماه سال 86 آغاز شده كه طبق برنامه زمانبندي و در صورت تأمين اعتبار تا پايان سال 89 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: سيستم متعادل كننده شهرك صنعتي يزد نيزكه عمليات ساخت آن صد در صد انجام شده است در حال حاضر در مرحله نصب تجهيزات است كه با اتمام آن بزودي وارد مدار بهره برداري خواهد شد.
محمدي با اشاره به ساخت ايستگاه تحقيقاتي پرورش ماهي در تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد بيان كرد:اين تحقيقات كه در نوع خود بي نظير مي باشد بمدت يكسال و نيم وكار شبانه روزي و انجام تست بر روي بيش از 50 گونه ماهي صورت گرفت كه فقط تعداد معدودي از اين گونه ها توانستند در محيط فاضلاب تصفيه شده و شرايط محيطي ويژه منطقه رشد و تكثير يابند.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد بيان كرد:آبزيان مذكور در اين ايستگاه تحقيقاتي بدليل تغذيه از لارو حشرات تاثير بسزايي در كاهش جمعيت حشرات داشته اند.
در اين بازديد از ساخت پروژه هاي مدول دوم بركه تثبيت به ظرفيت 75 هزار نفر،مدول اول تصفيه خانه به روشSBR به ظرفيت 150 هزار نفر و ايستگاه تحقيقاتي پرورش ماهي ،وتلند طبيعي و مصنوعي و هم چنين تصفيه خانه موجود شهر يزد بازديد شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا